♥ TAGHDIR MUSIC ONLINE ♥

عاشقان شادمهر عقیلی

♥ TAGHDIR MUSIC ONLINE ♥

عاشقان شادمهر عقیلی

250کشته و 2هزار مجروح

تسلیت میگیم به تمام هموطنان آذری زبان
جام جم آنلاین: در حالی که امداد رسانی به هموطنان زلزله زده در آذربایجان شرقی ادامه دارد مدیرکل مدیریت بحران این استان در تازه‌ترین آمار تعداد قربانیان زلزله استان آذربایجان شرقی را 250 نفر و تعداد مجروحان این حادثه را بیش از 2000نفر اعلام کرد.وزیر کشور نیز به استان رفته تا از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرد.

به گزارش جام‌جم آنلاین با گذشت حدود 17 ساعت از وقوع زلزله 6.2ریشتری عصر دیروز در استان آذربایجان شرقی که کانون آن در جاده ورزقان- اهر قرار داشت،  عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله زده پایان یافته است و بر اساس آخرین آمار مخابره شده تاکنون 250 نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 2 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

زلزله در ساعت 16:53 دقیقه روز گذشته رخ داد و بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم مدیریت بحران در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد.


"حسن قدمی"، معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور که در منطقه حضور دارد از برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی با حضور "مصطفی محمد نجار"، وزیر کشور خبر داده است.

سفر وزیر کشور به مناطق زلزله‌زده

 مصطفی محمد نجار ـ وزیر کشور ـ صبح امروز از طریق فرودگاه تبریز وارد منطقه شده است و هم‌اکنون مستقیما وضعیت رسیدگی به حادثه دیدگان را بررسی می‌کند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز که از نزدیک در جریان کمک‌رسانی به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی قرار دارد از پایان عملیات جستجو و نجات و توزیع چادر و پتو میان زلزله‌زدگان خبرداده و گفت: با توجه به شدت حادثه 92 تیم امدادی شامل 863 امدادگر در منطقه حضور دارند و 71 دستگاه آمبولانس و 40 دستگاه خودروی عملیاتی وظیفه پوشش امدادگران را بر عهده دارند

محمود مظفر در تشریح آخرین اقدامات امدادی به مردم آسیب دیده ورزقان و اهر گفت: شب گذشته در میان زلزله‌زدگان اهر، 4329 تخته چادر و 9147 تخته پتو توزیع شد.

آماده‌باش گروه‌های پزشکی و اورژانس در مناطق زلزله‌زده

دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت نیز از آماده‌باش کامل گروه‌های پزشکی و اورژانس در مناطق زلزله‌زده خبر داد و با اشاره به این که روز 500 گذشته واحد خونی برای زلزله‌زدگان ارسال شده است، گفت: ارسال کمک‌ها به بیمارستان‌های سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل همچنان ادامه دارد.

دستور هیئت دولت برای بسیج نیروها در راستای کمک به زلزله‌زدگان 

اعضای هیئت دولت پس از وقوع زلزله ضمن اعلام پیام تسلیت به بسیج نیروها برای امداد رسانی به آسیب دیدگان دستور دادند. متن پیام تسلیت اعضای هیات دولت به مردم شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس به شرح زیر است:

خبر وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی و کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان موجب تاسف و تاثر گردید.

هیئت دولت جمهوری اسلامی ضمن عرض تسلیت و ابراز هم‌دردی با همه داغداران و آسیب‌دیدگان این حادثه دردناک، در شبی که تقدیر همگان مقدر خواهد شد، از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی کشته‌شدگان، شفای عاجل مجروحان و صبر و شکیبایی بازماندگان و آسیب‌دیدگان را مسالت دارد.

دولت از ستادهای حوادث غیرمترقبه و دیگر نهادهای مسئول در استان می‌خواهد با بسیج امکانات، پشتیبانی‌ها و کمک‌های لازم را از مردم مناطق زلزله زده به عمل آورند. همچنین لازم است مسئولان استان‌های هم‌جوار، امکانات و تجهیزات امدادی و سایر کمک‌های لازم را در اختیار آن استان قرار دهند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد